Veel gestelde vragen
Wanneer moet ik mijn geschil of probleem melden?
Meld je geschil of probleem zo snel mogelijk bij ons aan.
Kan ik bij een geschil of probleem zelf een advocaat inschakelen?
Dat is niet verstandig. Bovendien loop je het risico om je juridische bijstand te verspelen. De rechtsbijstandsverzekeraar heeft juristen in dienst die in eerste instantie de zaak in behandeling nemen. Wordt het een procedure of rechtszaak: dan kun jezelf de rechtshulpverlener kiezen.
Bestaat de mogelijkheid om mijn probleem of geschil ook telefonisch te bespreken?
Dat is echt afhankelijk van de vraag die je wilt stellen. Niettemin staan wij en de verzekeraar open om je telefonisch te adviseren. Je moet meestal documenten en informatie aanleveren om de casus te kunnen bestuderen. Vervolgens wordt beoordeeld of je probleem of geschil onder de dekking valt.
Is er een wachttijd van toepassing?
Dat verschilt per maatschappij. De één heeft geen wachttijd en de ander bijvoorbeeld drie maanden. Betreft het een voorzienbaar geschil of een geschil dat al loopt? Dit is niet te verzekeren omdat het geen onzeker voorval betreft.
Wat is het verschil tussen interne- en externe kosten?
Interne kosten zijn kosten die de rechtsbijstandsverzekeraars zelf maken. Het betreffen de kosten van de medewerkers van de rechtsbijstandsverzekeraar. Deze kosten worden door de rechtsbijstandsverzekeraar volledig vergoed. Externe kosten zijn de kosten die volgens de rechtsbijstandsverzekeraar nodig zijn om jou goed te kunnen bijstaan. De verzekeraars limiteren het bedrag per conflict.
Kortom het is verstandig een rechtsbijstandverzekering te sluiten. Heb je een geschil of probleem? Neem contact met ons op. Jouw zorg is onze zorg.
Maak nu een afspraak voor een gratis 1e hypotheekgesprek.
0183 67 29 99hypotheken@vanekeren.nl